پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:15 - 1396/05/09

واکنش تند عربستان به درخواست قطر/ درخواست شما اعلان جنگ است

عربستان گفته:درخواست قطر برای بین‌المللی کردن حج اعلان جنگ است!

به گزارش کارگرآنلاین، عادل جبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی، درخواست قطر برای بین‌المللی کردن مکان‌های مقدس در عربستان را اعلان جنگ علیه حکومت این کشور دانست.وزیر خارجه عربستان به شبکه العربیه گفت: "درخواست‌های قطر برای بین‌المللی کردن مکان‌های مقدس نوعی دشمنی و اعلان جنگ علیه عربستان است."

آقای جبیر افزود: "ما حق پاسخگویی به کسانی را که خواستار بین المللی کردن اماکن مقدس هستند، برای خود محفوظ می‌داریم."مقام‌های قطری هنوز به طور رسمی درباره این گفته‌ها واکنش نشان نداده‌اند. دیروز قطر به گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور آزادی مذاهب اعتراض و عربستان را متهم کرد که از حج "استفاده سیاسی" می‌کند.

قطر می‌گوید عربستان با ایجاد مانع در راه اعزام حجاج قطر به دنبال مقاصد سیاسی خود است.بحران سیاسی و دیپلماتیک میان قطر و کشورهای عربی خلیج فارس هنوز فروکش نکرده است.

وزرای خارجه کشورهای عربستان، امارات، مصر و بحرین که امروز یکشنبه ۳۰ ژوئیه در منامه جمع شدند، گفته‌اند در صورتی که قطر به درخواست‌های این کشورها پاسخ مثبت دهد، آماده هستند تا برای رفع تنش‌ گفتگو کنند.
 
در اوایل ماه گذشته میلادی (ژوئن)، این چهار کشور عرب با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم و دنبال کردن یک سیاست خارجی "مغایر منافع کشورهای عرب" روابط سیاسی خود با این امیرنشین را قطع کردند و یک رشته تحریم اقتصادی را علیه این امیرنشین به اجرا گذاشتند.

اما امروز یکشنبه ۳۰ ژوئیه وزرای خارجه کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر در پایان نشستی که در منامه برگزار شد با صدور بیانیه‌ای برخلاف آن چه که در یازده روز گذشته اعلام کردند بار دیگر بر ضرورت عمل کردن قطر به خواسته های سیزده گانه تاکید کرده و گفتند که تنها در این صورت حاضر به انجام گفتگو با قطر هستند.

بیشتر بخوانید:

نوشابه آزاده نامداری؛ الکل داشت؟ عکس

 

 

اعتراف تکان دهنده یکی از ربایندگان «بنیتا» کوچولو

 

اسکورت حرفه ای و خاص مهران مدیری در مشهد! فیلم

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین